| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
enolds Level 14

|
Skrivet: Fre Mar 12, 2010 10:35 am Rubrik: Asimov Asimov Asimov.. |
|
|
fido!
jag har läst ut caves of steel, naked sun och robots of dawn nu.
vad sa vi... ska jag läsa stiftelsen eller preludium först? eller ska jag springa milen och äta lax eller hur var det nu igen? _________________ Jesus can walk on water, but Chuck Norris can swim in land. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
thefido_0 Level 17

|
Skrivet: Fre Mar 12, 2010 3:30 pm Rubrik: |
|
|
Du har läst 3/4 av robotböckerna. Nu kommer Robots and Empire (bästa boken nånsin typ). Sen kommer imperieromanerna:
* The Currents of Space
* The Stars, Like Dust
* Pebble in the Sky
Den sista kan vara lite svår å hitta...man kan hoppa över den om man inte orkar beställa den på internet typ...
Sen läser du
* Preludium till stiftelsen
* Hari Seldon och stiftelsen
* Stiftelse-triologin (stiftelsen, Stiftelsen och imperiet, Den segrande stiftelsen)
* Stiftelsen och tiden
* Stiftelsen och jorden
Glöm inte att även läsa alla 18 000 robot-novellerna som finns i diverse böcker. (Om du e lat kan du läsa The Complete Robots)
Sen gråter du i 4 år för att sedan läsa allt igen. _________________ [OBS SPOILER!]: Du kommer dö. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
enolds Level 14

|
Skrivet: Lör Mar 13, 2010 10:40 am Rubrik: |
|
|
klart jag ska skaaffa mig pebbles..
men, borde man inte läsa robotnovellerna innan stiftelsen? och även innan stålgrottorna kanske? _________________ Jesus can walk on water, but Chuck Norris can swim in land. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
thefido_0 Level 17

|
Skrivet: Lör Mar 13, 2010 7:20 pm Rubrik: |
|
|
| enolds skrev: |
men, borde man inte läsa robotnovellerna innan stiftelsen? och även innan stålgrottorna kanske? |
jo egentligen...men det är inget som du behöver göra...dom är fristående berättelser för det mesta om robotar och AI typ... _________________ [OBS SPOILER!]: Du kommer dö. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
enolds Level 14

|
Skrivet: Sön Mar 14, 2010 10:19 pm Rubrik: |
|
|
ok. helt enkelt lite extra godis när jag har läst en jävla massa och bara inte kan få nog av robotar då jag har fått blodad tand. robots and empire verkar bra förresten..
shit asså. visst för att slutspurten i baileys investigation, i robots of dawn, var fetast hittils av de tre böckerna, så var ju dom tio sista sidorna med hans och giskards samtal det galnaste jag har läst! _________________ Jesus can walk on water, but Chuck Norris can swim in land. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
thefido_0 Level 17

|
Skrivet: Sön Mar 14, 2010 10:53 pm Rubrik: |
|
|
| enolds skrev: | | shit asså. visst för att slutspurten i baileys investigation, i robots of dawn, var fetast hittils av de tre böckerna, så var ju dom tio sista sidorna med hans och giskards samtal det galnaste jag har läst! |
hehe jag minns fortfarande den sista meningen i robots and empire...asimov e bra på å skriva slut
och böcker _________________ [OBS SPOILER!]: Du kommer dö. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
enolds Level 14

|
Skrivet: Mån Mar 15, 2010 6:47 pm Rubrik: |
|
|
så in i helvete!
blev även mäkta förvånad av hans skicklighet i att skriva om sex. det lilla det var iofs, men dock _________________ Jesus can walk on water, but Chuck Norris can swim in land. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|