whereis Level 12

|
Skrivet: Fre Dec 05, 2008 5:27 pm Rubrik: whereis #4 - hata renova! |
|
|
Jag har varit hemma från jobbet sedan i onsdags pga sjukdom. Ngn sorts störig influensa som i princip går ut på att ha jävligt ont i magen och huvudet samtidigt som man har 40 graders feber. Minst sagt störigt. Dock brukar jag, sjuk eller inte, bli sjukt rastlös efter 1-2 dagar hemma i sängen. Det brukar visa sig i att min lägenhet aldrig är så välstädad som när jag varit sjuk.
Den här gången har jag hunnit med att gå ut med all min återvinning. dvs ca 1 års samlade återvinningsbara förpackningar jag gömt undan i diverse skåp och papperskassar och dratt mig för att gå ut med eftersom jag avskyr att återvinna.
Återvinning är fan straffet. jag tänker det varje gång jag gör det. att tvingas stå på en jävla parkeringsplats, i minusgrader och tvingas skruva av locket av gamla kletiga äppelmosburkar bara för att det inte ska komma metall i glasåtervinningen... att behöva gräva i råäckliga gamla systemetpåsar med klibbiga ölflaskor och få kladdig gammal malt på händerna, som man inte kan torka av ngnstans, bara för att försäkra sig om att inte råka kasta färgat glas bland det ofärgade. för vad händer då? sprängs återvinningsbruket, eller va fan? allt man vet är att om man gör fel lär man bli haffad av ngn jävla frilansande kontrollantjävel som typ jobbar halvtid på radiotjänst och delar resten på västtrafik och att vara sopspion. och som den slutgiltiga utstuderade snorloskan i fejset har de medvetet inte placerat några behållare för plastkassar, så där får man stå med sina elva fuktiga, pissluktande jävla willyspåsar och se ut som den stjärtplockade överkörda lättlurade fogliga idiot man är! kuken också!
när jag flyttade till wieselgrensplatsen låg det en återvinningsstation ett kvarter från mitt hus, bara tvärs över gatan från det vanliga soprummet. det gjorde det förvisso inte roligare att återvinna, men sträckan dit var iaf inget problem. för ett halvår sedan fick idioterna på renova för sig att flytta skiten till en parkeringsplats i fyrklövern, med resultatet att man nu måste åka bil dit, om man vill ta med sig mer än man orkar bära med sina två händer i typ 1 kilometer. ARFHGH!! vilka jävla nuckon!!! hästskit på dem och deras avkomma!!! _________________ "Vi visste ingenting. Vi är analfabeter! Vi går ut med fåren och återvänder sen!" |
|